Demonstrationer i flere storbyer
Skrevet af Pia Bruun, tor, 04/02/2010 - 12:11
Ansatte i byggefagene gennemfører i dag en ny arbejdsnedlæggelse i protest mod manglende overholdelse af de kollektive overenskomstaftaler.
Ansatte i byggefagene gennemfører i dag en ny arbejdsnedlæggelse i protest mod manglende overholdelse af de kollektive overenskomstaftaler.
Ifølge fagbevægelsen nægter arbejdsgiverne at godkende den lønstigning på 3,5%, som parterne blev enige om sidste år.
Byggefagenes sammenslutning er ikke enig i fagbevægelsens krav om lønstigninger på 3,5% i en periode, hvor inflationen kun er på 1%.
Arbejdsnedlæggelserne ramte i går byggeriet på den nye lufthavns terminal T3 i Málaga.
90% af ansatte indenfor branchen bakker op om arbejdsnedlæggelserne, siger fagforbundet UGT. Arbejdsgiverne mener derimod at kun 10% deltog i strejker og demonstrationer rundt om i landet.
Der er en ny runde af arbejdsnedlæggelser igen den 24. og 25. februar og den 10. og 11. marts.
Kan måske også interessere dig
En af Spaniens største stemmer - AHA burde være OK - Tårnhøje hammerslag på tasker
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Skønhed, kærlighed og rigdom
Magiske kræfter gør Sankt Hans i Spanien til noget helt særligt. Gå baglæns i havet, skriv sedler og hop over bål. Overtro og skikke lever i bedste velgående.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















