Nej til Torre del Mar kommune
Skrevet af Pia Bruun, fre, 05/02/2010 - 12:26
Drømmen om kommunal selvstændighed til Torre del Mar bliver ikke til noget.
Drømmen om kommunal selvstændighed til Torre del Mar bliver ikke til noget.
Efter 20 års politisk tovtrækkeri om løsrivelse fra Vélez-Málaga kommune, har Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg sagt nej.
Ansøgningen blev indlevet for fire år siden af Manuel Rincon, der er formand for det lille uafhængighedsparti, GIPMTM i Torre del Mar.
Domstolen begrunder sin afvisning med, at der ikke sker nogen krænkelse af menneskerettighederne for borgerne i Torre del Mar.
Kravet om selvstændighed er tidligere blevet afvist af den andalusiske højesteret, men initiativtagerne besluttede bagefter at gå videre med sagen.
Kan måske også interessere dig
Flertal i Kongressen kræver Pedro Sánchez’ afgang og tillidsafstemning
PP har både Vox og catalanske separatister med i fælles front mod Sánchez.
Se rødt på alverdens forskellige og velsmagende måder
Lige nu er der højsæson for tomater, men hvad passer til hvad?
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















