Slut med usund skolemad
Skrevet af Pia Bruun, fre, 27/11/2009 - 16:27
Det kan nytte at protestere. Det viser en sag om usund skolemad i Málaga provinsen.
Forældregrupper på flere kommuneskoler har gennem flere uge...
Det kan nytte at protestere. Det viser en sag om usund skolemad i Málaga provinsen.
Forældregrupper på flere kommuneskoler har gennem flere uger boykottet den mad, der serveres på skolerne. Forældrene siger at manden er usund og smagløs, fordi den er fremstillet flere dage eller uger i forvejen.
Skolemaden bliver fremstillet på et anlæg i Sevilla, hvor det opbevares på køl i vaccum pakkede poser. Det bliver derefter transporteret til skolerne rundt om i Málaga provinsen, hvor det bliver varmet op i skolernes kantine.
Men det er ikke godt nok, siger forældrene og meget tyder altså nu på at det andalusiske skolevæsen har bøjet sig for kritikken.
Der skal nu findes en anden løsning på skolernes madordning.
Kan måske også interessere dig
Har chefernes udtalelser gjort dit boliglån dyrere?
Mistanke om ulovlige aftaler: Myndighederne gransker seks storbanker i søgelyset for dyre fastforrentede lån
Julesange, søde sager og levende lys - en noget anderledes december-tradition
VIDEO: Fiesta de los Rondeles i Casarabonela foregår hvert år i december.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















