111 km/t = 100 euro
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 07/03/2011 - 11:58
Samfund og Politik
Fra og med i dag må man højst må køre 110 km/t. på de spanske motorveje.
Fra og med i dag må man højst må køre 110 km/t. på de spanske motorveje.
At køre mellem 111 og 141 km/t. på en motorvej (autopista) eller en motortrafikvej (autovía) kan koste 100 euro i bøde. Men først ved højere hastigheder bliver der klippet i kortet.
Hidtil har det kostet 100 euro i bøde at køre mellem 121 og 150 km/t, men nu er fartgrænsen sat 10 km. ned. Hvis man bliver taget i at køre mellem 141 og 160 km/t på motorvej, koster det 300 euro i bøde, men man skal køre mere end 151 km/t, før det koster klip.
Mere end 6.000 skilte er blevet ændret til den lavere hastighed Den nye fartbegrænsninger er foreløbig gældende frem til 30. juni, hvorefter regeringen vil tage ordningen op til fornyet overvejelse. Årsagen til tiltaget er de stigende oliepriser, og man forsøger altså at spare på energien og blive mindre afhængig af olien.
Kan måske også interessere dig
Iran-konflikten udløser børsschok i Madrid
40 milliarder euro barberet af fondsbørsen i Madrid - men hvorfor og hvem taber?
Viljestyrke uden grænser: Carla mistede sine lemmer, men fandt en ny styrke
Carlas rejse fra mørke til et liv i farver.
Alcázar de San Juan – endnu en skjult perle
By med historie og charme.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















