23 personer dræbt i weekenden
Skrevet af Pia Bruun, man, 25/10/2010 - 10:52
Samfund og Politik
23 personer har mistet livet i de 18 trafikulykker, der i løbet af weekenden er registreret på de spanske landeveje.
23 personer har mistet livet i de 18 trafikulykker, der i løbet af weekenden er registreret på de spanske landeveje.
Alene søndag omkom 11 personer. Den værste ulykke skete søndag formiddag kl. 10, da en bil kørte ud over en bro i Biescas Kommune i Huesca og styrtede i floden. Tre personer døde: En kvinde og hendes to børn.
Af de 18 trafikulykker er seks biler kørt i grøften, to biler er væltet, der har været fem sammenstød og tre fodgængere er blevet påkørt og dræbt.
Trods de høje drabstal er antallet af dræbte i trafikken stadig lavere end ved samme tid sidste år. Frem til søndag eftermiddag har i alt 1.398 personer mistet livet på de spanske landeveje. Det er 189 – eller 12 procent – færre end året før.
Kan måske også interessere dig
Demografisk chok: Sådan ser den spanske befolkning ud om 50 år
Spanien i 2076: Fire ud af ti vil være født i udlandet.
Trafikdræbte falder markant i årets første fem måneder
Et klart lyspunkt omend i en trist statistik, hvor 360 mennesker har mistet livet i den spanske trafik.
Tag med til Europas længste sejlbare underjordiske flod
VIDEO: På eventyr i jordens indre, men du får også hilsner fra skoeventyr, borgerkrig, middelalder og meget mere.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















