Automatsikring er noget pjat
Skrevet af Pia Bruun, man, 28/06/2010 - 13:16
Penge & Forbrug
Absurd og unødvendig. Det er betegnelsen på den nye automatsikring på elmålere i private husstande, som elselskabet Endesa har pålagt millione...
Absurd og unødvendig. Det er betegnelsen på den nye automatsikring på elmålere i private husstande, som elselskabet Endesa har pålagt millioner af forbrugere at anskaffe sig.
Forbrugerforeningen Facua Consumidores en Acción siger til dagbladet Sur, at der ikke er nogen fornuftig grund til at pålægge husstande med et forbrug på mindre en 10 KW at installere en automatsikring. Foreningens talsmand, Rubén Sánchez, siger, at alle husstande i løbet af kort tid skal have skiftet deres gamle elmåler ud med en ny elektronisk model, som er udstyret med en automatafbryder.
”Det er derfor helt absurd, at forbrugerne skal til at bruge mellem 30 og 50 euro på en installation, som er utidssvarende”, siger Sánchez.
Han beskylder elselskaberne for ikke at overholde de krav, der blev fremsat af regeringen for tre år siden om en aktualisering af en tredjedel af elmålere på max. 15 KW.
Forbrugere, der ikke retter sig efter Endesas krav, vil blive opkrævet højeste afgift, hvilket svarer til et mer-beløb på ca. 30 euro om måneden.
Kan måske også interessere dig
Spanien forbliver den store vækstmotor i EU trods globale udfordringer
Bruxelles bekræfter, spår om solid spansk vækst, men advarer om inflationen.
Boligmarkedet trodsede opbremsningen: Bedste apriltal for boliglån i 16 år
Stik modsat boligsalget: Boliglånene buldrede videre med 22. måned i træk med vækst.
Smuttur (eller lidt længere) i bjergene i Mijas - vil du med?
Mange fede kombinationer på Mijas-bjerget.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















