Døde af hedeslag
Skrevet af Pia Bruun, tir, 31/08/2010 - 12:58
Sundhed & sygdom
En 38-årig mand er død af et hedeslag i Sevilla.
En 38-årig mand er død af et hedeslag i Sevilla.
Meget tyder på, at manden døde af en farlig kombination af nervemedicin og høje temperaturer. Den afdøde tog en type antidepressiv medicin, som muligvis kan have forhindret en passende regulering af kropstemperaturen.
Manden blev indlagt onsdag på hospitalet Virgen Macarena i Sevilla, efter at han var blevet dårlig i varmen. Selvom han omgående kom under behandling, lykkedes det ikke lægerne at nedsætte kropstemperaturen, og manden døde senere af organsvigt.
Hedeslag er et alvorligt syndrom, der skyldes en fejl i kroppens varmeregulering, når man bliver udsat for høje temperaturer.
Sundhedsmyndighederne opfordrer patienter, der tager stærk medicin, til at undgå den værste sommervarme.
Kan måske også interessere dig
Derfor spænder din overaktive hjerne ben for afslapning
Hjernen på overarbejde: Den farlige slutspurt før ferien ødelægger din ro.
Myndighederne indleder sag mod ejendomsgigant for misbrug i tusindvis af lejekontrakter
Millionbøder i vente: Ny storoffensiv mod misbrug på det spanske lejeboligmarked.
Solsikkens land inviterer til tidligt efterårsflor
Nu bliver Spanien farvet gul af smukke solsikker.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















