Døde af hjerteslag efter halv maraton
Skrevet af Pia Bruun, man, 12/04/2010 - 11:59
Sport & hobby
Det er ikke sundt at udsætte sig selv for et overdrevet hårdt fysisk pres.
Det er ikke sundt at udsætte sig selv for et overdrevet hårdt fysisk pres.
En 31-årig løber døde i går af et hjerteslag, netop som han var kommet i mål, efter at have løbet en halv maraton i Madrid.
Manden var netop løbet over målstregen, da han besvimede og dejsede om. Selv om vagtlæger forsøgte at genoplive manden med hjertemassage, døde han undervejs til sygehus.
En anden løber på 25 år, måtte også indlægges på sygehus efter at han havde fået et hedeslag.
Det var en frisk morgen i Madrid, da løbet startede kl. 9, men temperaturene steg i løbet af formiddagen til 18 grader og solen skinnede fra en klar himmel.
Det blev den kenyanske Allan Ndiwa, med tiden 1 time og 4 minutter, der vandt løbet, efterfulgt at marokkaneren Kambuchia Soud.
Der var 12.700 tilmeldte til søndagens løb i Madrid.
Kan måske også interessere dig
“Der skal nok være nogen, der vil tage sig af dig”
Sommerens mørke bagside: Tusindvis af hunde efterlades i vejkanten.
Historisk milepæl: Kronprinsesse Leonor træder i karakter som fremtidens militære overhoved
VIDEO: Leonor stjal rampelyset ved militærets store festdag
San Fermín - fest med livet som indsats
VIDEO: I ni dage bliver der drukket, ædt, danset og leget med døden.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















