Flere turister - færre penge
Skrevet af Pia Bruun, ons, 21/07/2010 - 12:07
Turisme
Der kommer flere turister, men de bruger til gengæld færre penge.
Der kommer flere turister, men de bruger til gengæld færre penge.
Det oplyser hotelforeningen Asociación Empresarios Hoteleros Costa del Sol (Ahecos) i Málaga.
Hotelbelægningen er i løbet af de to første uger i juli steget med fem procent, men feriebudgettet er helt i bund.
”Det er helt tydeligt, at budgettet er skrabet, og pengene skal række længst muligt, så der bliver sparet overalt”, siger hotelforeningens formand, Miguel Sanchez.
Der er også en klar tendens til, at turisterne venter med at reservere hotelovernatning til sidste øjeblik.
Hovedparten af sommerturisterne er spaniere, og det forventes derfor, at der sker endnu en stigning i hotelovernatningerne, når den spanske industriferie starter den 1. august.
Kan måske også interessere dig
DGT advarer mod massive køer: Sådan slipper du nemmest gennem 1. maj-trafikken
Trafikdirektorat, DGT, har iværksat en storstilet trafikoperation i forbindelse med 1. maj-helligdagene.
Flertal i Kongressen kræver Pedro Sánchez’ afgang og tillidsafstemning
PP har både Vox og catalanske separatister med i fælles front mod Sánchez.
Kunstvandring i Madrids uforlignelige kulturlandskab
Et ordentligt skud kultur uden alt for mange meter i fødderne.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















