Forhøjet terrorberedskab
Skrevet af Torben Wilkenschildt, ons, 04/05/2011 - 11:40
Krimi og katastrofe
Frygt for gengældelsesangreb efter drabet på Osama Bin Laden har fået den spanske regering til forhøje terrorberedskabet på udsatte steder.
Frygt for gengældelsesangreb efter drabet på Osama Bin Laden har fået den spanske regering til forhøje terrorberedskabet på udsatte steder.
Det gælder blandt andet for de spanske ambassader og konsulater i Marokko, Afghanistan og Pakistan, hvor der er blevet indsat ekstra mandskab. Den spanske regering vil også forbedre sikkerheden for NGO'er og spanske foreninger og virksomheder, der vurderes som særligt udsatte.
Selve terror-beredskabet vurderes dog fortsat at være på niveau to på den spanske firetrins-skala.
USA understreger øget fare
Indenrigsminister Rubalcaba insisterer dog på, at drabet på Osama Bin Laden ikke udgør nogen større risiko for landets indbyggere, og at det ikke vil være føre til nogen 'nævneværdige' ændringer i Al Qaedas internationale netværk.
Oplysningerne stemmer ikke helt overens med udtalelser fra USA's regering, som mandag understregede faren for et gengældelsesangreb fra Al Qaedas side.
Kan måske også interessere dig
TJEK Madrid
Bernabéu-koncerter skaber nabokrig, alt imens bogmessen i El Retiro og politisk stormvejr indtager hovedstaden
Andalusiens skjulte, lækre og møgbeskidte skat
En mere ukendt strand hyldes blandt verdens 25 bedste.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















