Går ind for dødsstraf
Skrevet af Pia Bruun, tor, 08/07/2010 - 11:38
Samfund og Politik
Spanierne går ind for dødsstraf, men afskyr selvmord. Det viser en ny undersøgelser over etik og moral.
Spanierne går ind for dødsstraf, men afskyr selvmord. Det viser en ny undersøgelser over etik og moral.
Der er flere spaniere, der ønsker dødsstraf, end der er modstandere af regeringens rygeforbud.
Undersøgelsen viser også, at der er en klar sammenhæng mellem uddannelse og etik. Desto lavere uddannelse - desto flere tilhængere af dødsstraf.
Undersøgelsen viser at en stigende del af unge ønsker hårdere straffe ved alvorlige forbrydelser. Tallet er steget mærkbart i løbet af de seneste ti år.
Spanierne er samtidig blevet mere tolerante overfor homoseksualitet og eutanasi, men afviser selvmord. Hovedparten af de unge mener, at der er en ”fej” måde at slippe ud af problemerne på.
Kan måske også interessere dig
Flygtede unge vender hjem: 2008-krisens udvandrere søger mod Spanien igen
María er blandt de udvandrede spaniere, der forlader storbyer som New York og London.
Andalusiens røde guld: Ældgammel fisketradition har skabt et massivt turist-boom
Fra hav til tallerken: Sådan blev Almadraba-tunen Sydspaniens største gastronomiske trækplaster.
El Castillo de Almodóvar del Río - filmslottet
Hvilket slot med respekt for sig selv har ikke en legende?
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















