Imod bestikkelse, men ...
Skrevet af Pia Bruun, fre, 24/12/2010 - 07:30
Penge & Forbrug
Det er umoralsk at benytte sig af bestikkelse, men mange erhvervsledere gør det alligevel.
Det er umoralsk at benytte sig af bestikkelse, men mange erhvervsledere gør det alligevel.
77 procent af virksomhedslederne i Valencia mener, at det er dybt uetisk at modtage gaver og ydelser, mens 40 procent siger at det er normalt og meget udbredt.
Det viser en undersøgelse blandt 300 virksomheder i Valencia.
90 procent af virksomhederne mener at det er umoralsk at udstede fakturaer for fiktive ydelser, hvis en kunde beder om det. 19 procent siger, at de gør det jævnligt.
86 procent er imod snyd over skattevæsnet, mens 21 procent erkender at det sker, at de hænder, at der er indtægter, der ikke bliver opgivet til skattevæsnet,
Uanset hvad, så viser undersøgelsen, at modstanden mod bestikkelse og skattesnyd er stigende, i forhold til en lignende undersøgelse for fem år siden.
Kan måske også interessere dig
Spaniens-danskerens bedste ven
For hvem af os er flyforbindelserne ikke en livsnerve?
En ″blåbær-chip″ i kraniet: Kan teknologi kurere depression?
Det er der nu meget, der tyder på at være virkelighed.
Når vi skal passe barnebarnet
VIDEO: Du kender sikkert den dér med at skulle finde på. Og det duer ikke rigtigt at spise af med en is hver gang…
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















