Kræver nyt lægecenter i Las Chapas
Skrevet af Pia Bruun, tor, 22/04/2010 - 12:15
Sundhed & sygdom
Beboerne i Las Chapas i den vestlige del af Marbella kommune kræver opførelse af et rigtigt sundhedscenter i området.
Beboerne i Las Chapas i den vestlige del af Marbella kommune kræver opførelse af et rigtigt sundhedscenter i området.
Der har siden 2002 været et lokalt lægecenter i Las Chapas, men det er langt fra godt nok, mener indbyggerne.
En gruppe borgere er derfor gået i gang med at lave en underskriftindsamling, som skal være med til at lægge yderligere pres på det andalusiske sundhedsvæsen.
Las Chapas har i dag 12.500 registrerede indbyggere. Det er noget nær en fordobling i løbet af de seneste ti år.
Ifølge det andalusiske sundhedsvæsens egne kriterier, skal der være et ambulatorium i et distrikt, der har mere end 5.000 indbyggere.
En stor del af indbyggerne i området er udenlandske EU-borgere.
Kan måske også interessere dig
Derfor spænder din overaktive hjerne ben for afslapning
Hjernen på overarbejde: Den farlige slutspurt før ferien ødelægger din ro.
Fisk op med 30% - Hammeren falder ved hede - Slut med småt i plast
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Julesange, søde sager og ild - klar en noget anderledes december-tradition?
VIDEO: Fiesta de los Rondeles foregår hvert år i december, og du kan lige nå det.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















