Mærsk-ansatte strejker
Skrevet af Torben Wilkenschildt, fre, 29/04/2011 - 11:41
Penge & Forbrug
300 ansatte hos APM Terminals i Algeciras har i dag nedlagt arbejdet. APM drives af det danske konsortium Mærsk, og det er bare den første ud ...
300 ansatte hos APM Terminals i Algeciras har i dag nedlagt arbejdet. APM drives af det danske konsortium Mærsk, og det er bare den første ud af flere planlagte strejker.
Arbejdsnedlæggelserne gentages den 3., 6., 10., 13. og 17. maj i protest mod ledelsens bebudede lønnedskæringer på 20 procent og uenighed om en ny kollektiv overenskomstaftale.
Arbejdsnedlæggelsen fortsætter hele dagen frem til kl. 20, hvorefter de strejkende planlægger at genoptage arbejdet. Strejkerne kommer til at berøre de fragtskibe, der lægger til i havneområdet, og det kan betyde, at skibene i stedet sendes til havnen i Tanger.
Mærsk beslaglægger næsten halvdelen af havneområdet i Algeciras og har permanent omkring 25.00 containere i området.
Kan måske også interessere dig
Krig presser inflationen i vejret, men væksten fastholdes
Spansk økonomi trodser global usikkerhed: Fastholder solid vækst trods prisstigninger.
Demokratiets mørklægning: Når sandheden bliver en kampplads
Pressefriheden på verdensplan er faldet til sit laveste niveau i 25 år.
Se vandfaldet, hvor 'jorden' eksploderer
VIDEO: Verdens-flodens superflotte udspring.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















