Nedrivning af GIL's portal i San Pedro
Skrevet af Pia Bruun, tir, 27/04/2010 - 10:48
Samfund og Politik
Den berømte bue over indkørslen til San Pedro Alcántara i Marbella kommune, har sine dage talte.
Den berømte bue over indkørslen til San Pedro Alcántara i Marbella kommune, har sine dage talte.
Nedrivningen af monumentet, som blev opført under Jesus Gils borgmesterstyre i Marbella, sker i forbindelse med vejarbejde i San Pedro. Det er nødvendigt at rive buen ned, for at give plads til den tunnelføring, der leder trafikken i San Pedro ned under den gamle hovedgade, oplyser teknikere.
Men en repræsentant for den andalusiske regering hævder samtidig, at der er fundet klare tegn på metaltræthed i monumentets jernstruktur, og at den derfor vil blive revet helt ned.
Dele af byens erhvervsliv har kritiseret beslutningen om at fjerne buen, som de mener er et emblem for Marbellas storhedstid.
De berømte buer ved indkørslerne til Marbella blev opført uden byggetilladelse af byens forhenværende borgmester, Jesus Gil, for 18 år siden, og er et af de mange symboler, der endnu er tilbage fra hans enevældige styre.
Kan måske også interessere dig
Sigtelsen af Zapatero truer med at vælte regeringen
Politisk jordskælv i Madrid: Eks-premierminister anklages for internationalt svindelnetværk.
Andalusisk valgdag præget af forsinkelser: Flere valgsteder snøvlede med at få åbnet ...
Det andalusiske regionalvalg bød i går på uforudsete logistiske udfordringer lige fra morgenstunden.
Lige nu får du perfekte vandmeloner og blommer - blandt meget andet!
Frugt og grønt i august, der får tænderne til at løbe i vand uden at koste kassen.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















