Ny motorvej til efteråret
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 04/01/2011 - 12:17
Samfund og Politik
Endelig! Fra den 1. november i år vil bilister kunne køre på den nye betalingsmotorvej AP-45 mellem Málaga og Antequera.
Endelig! Fra den 1. november i år vil bilister kunne køre på den nye betalingsmotorvej AP-45 mellem Málaga og Antequera.
Det oplyser det spanske udviklingsministerium.
Motorvejs-byggeriet er foreløbig forsinket med næsten to år. Vejen skulle have været klar til indvielse den 31. december 2009. Årsagen til forsinkelserne er ændringer i det oprindelige udkast og økonomisk krise hos selskabet bag byggeriet.
Arbejdet lå helt stille i ni måneder, men blev genoptaget for et lille år siden.
Betalingsmotorvejen bliver 24,5 kilometer lang og får tilslutning til den ny ydre ringvej i Málaga. Motorvejsafgiften bliver på 1,9 euro for personbiler i lavsæsonen.
Datoen for den officielle indvielse er den 31. oktober 2011.
Kan måske også interessere dig
Frygt for AI-fup og desinformation styrker tilliden til de klassiske medier
Digital News Report 2026: Sociale medier vinder frem, men tilliden ligger hos traditionelle medier.
Flypris Indekset: Spanien - Danmark
Her kan du se, hvorledes flypriserne har udviklet sig fremadrettet.
Smag dig gennem Nordspanien
Kom med på en gastromisk rejse 700 km. langs den spanske nordkyst ...
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















