Nyt nederlag i kongressen
Skrevet af Pia Bruun, ons, 19/05/2010 - 11:52
Samfund og Politik
Den spanske regeringsleder José Luis Zapatero er under hårdt pres.
Den spanske regeringsleder José Luis Zapatero er under hårdt pres.
I går tabte regeringspartiet endnu en afstemning i kongressen.
Sagen drejede sig om besparelser indenfor ministerierne og det er nu tredje gang i løbet af den seneste måned, at regeringen kommer i mindretal.
Det var det konservative parti, der havde stillet forslag om nedlæggelse af det såkaldte ”Tredje viceministerium” .
Ministeriet ledes af den tidligere andalusiske præsident, Manuel Chaves.
Forslaget fik opbakning fra alle oppositionspartierne, med undtagelse i venstrefløjs partiet IU.
Regeringen består i dag af 17 ministerier og tre viceministerier.
Kan måske også interessere dig
Står de spanske kolonier Ceuta og Melilla for fald?
Den nye alliance mellem Marokko, USA og Israel presser Spanien.
Spansk beskæftigelsesbombe: Arbejdsløsheden i bund før historisk sommer-boom
Laveste maj-ledighed siden 2007 og 800.000 sommerjob på vej.
Spændende ophold i Valencia
Denne artikel er et rejseforslag til én af vores Amigos.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















