Hvem går mest til læge?
Skrevet af Kathrine Hesner, man, 16/07/2018 - 11:26
Sundhed & sygdom | AMIGOS
SUNDHED & SYGDOM: Unge, gamle, spaniere, udlændinge - der er stor forskel på, hvor meget vi passer på os selv, hvordan vi ser ud og hvilket smil, vi bliver gamle med. Hvilken retning hiver du statistikken i?
Kvinde, over 65 og med en høj indkomst. Det er profilen på den, der går mest til læge.
Det viser ny sundhedsundersøgelse fra Statistisk Institut, INE.
Kvinder er bedre til at besøge både den almindelige familielæge, speciallæge og tandlæge end mænd. Og det er især fra 65-års alderen, de sørger for at blive tjekket.
Hvad med udlændingene?
Ser vi på udlændinge kontra spaniere er der ret store forskelle at spore i undersøgelsen.
Kan måske også interessere dig
Spanien aktiverer nødplan for sommervarmen
Sundhedsministeriet slår alarm: Ekstrem varme i Spanien er nu en trussel mod den offentlige sikkerhed.
Spanske læger lammer sundhedsvæsenet igen i juni
Femte storstrejke i år er en realitet. Det skal du vide.
Udfordringer og aktiviteter i påsken med børn og unge
Vi kommer vidt omkring i Spanien - både for vovehalse og livsnydere...
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








