Kræver billigere el
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, tor, 30/05/2019 - 07:00
Penge & Forbrug | AMIGOS
PENGE & FORBRUG: Vi er alle afhængige af strøm, men ikke alle har privilegiet. Og det skal ændres!
Man kan spare på elforbruget og derved mindske elregningen, men det er simpelthen for trist at skulle sidde i halvmørke med slukket skærm for at spare på husholdningsbudgettet.
Forbrugerforeningen OCU kræver, at regeringen også viser sin gode vilje og sætter momsen ned på elektricitet.
Begrundelsen er, at adgang til elektricitet - ligesom adgangen til transport og vand - er en basal tjenesteydelse, og momsen bør derfor sættes ned til laveste sats, argumenterer OCU.
Spanien har da også nogle af Europas højeste elpriser. Læs mere her
Kan måske også interessere dig
Dyster prognose: Verden står over for sin mest alvorlige energikrise nogensinde
EU'-kommissær for energi og boliger, danske Dan Jørgensen, har fra Bruxelles udsendt en historisk advarsel.
Sundhedsvæsenet: Andalusiens største stolthed og hovedpine
Andalusien stemmer: Kan sundhedskrisen vælte den siddende regering?
Er du klar til at nyde efterårets gaver?
Ikke kun i Danmark skifter naturen tøj med årstidernes skiften.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








