Mobil værre end stoffer
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, tor, 12/04/2018 - 01:00
Krimi og katastrofe
KRIMI: Ulovlig brug af mobiltelefoner i landets fængsler er ved at være et større problem end stoffer.
Indsatte i landets fængsel må af indlysende årsager ikke have mobiltelefoner, mens de afsoner. Men det ser fangerne stort på.
Siden årtusindeskiftet er der blevet beslaglagt 17.140 mobiler, og det det svarer til næsten fire om dagen.
I stedet for at beslaglægge mobiltelefoner, er fængselsvæsnet nu gået over til installering af frekvenshæmmere for at forhindre indsatte i at bruge mobil.
Det er kommet frem, at berygtede fanger som Zakhar Kalashov, der leder af den georgiske mafia, og den galiciske narkohandler Jose Ramon Prado Bugallo, ringer fra deres mobiltelefoner for at lede deres kriminelle organisationer fra fængslet.
Straffen for ulovlig brug af mobiltelefoner spænder fra et forbud mod at gå ud i fængselsgården til midlertidig isolationsfængsel.
Kan måske også interessere dig
Blev Pia Olsen Dyhr chokeret over SF-medlemmernes livssyn?
Jeg har da fået det indtryk, at tilgivelse ikke lige ligger først for hos SF-medlemmer.
Gammel favorit kan stadig få mit hjerte til at banke lidt hurtigere
Kongestien er altså et must, hvis man er i Sydspanien, og den tåler gentagelser.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















