Slut med gratis poser
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, tor, 12/07/2018 - 01:00
Penge & Forbrug
PENGE & FORBRUG: Her fra starten af juli er det slut med gratis plastikposer.
Hvis du ikke har en genbrugspose med i supermarkedet næste gang, skal der betales mellem 5 og 15 cent for hver gang du fylder en pose.
Mange steder har praktiseret det i nogen tid, men nu er det altså lov.
Afgiften er et skridt på vej mod en totalt forbud, som træder i kraft i 2021.
Plastikposer klassificeres efter deres vægt i tre kategorier:
- Meget lette, som anvendes til friske produkter, frugt, kød eller fisk
- De lette, som leveres gratis i mange butikker
- De kraftige, som normalt genbruges.
Indtil videre vil de meget lette poser være fritaget for afgift, for at fremme salger af løsvægt frem for supermarkedernes ofte ret omfattende indpakninger.
Fra 2021 vil alle poser være forbudt, også de små lette poser – med mindre de er komposterbare.
Kan måske også interessere dig
Dyster prognose: Verden står over for sin mest alvorlige energikrise nogensinde
EU'-kommissær for energi og boliger, danske Dan Jørgensen, har fra Bruxelles udsendt en historisk advarsel.
Svimlende 6.500 euro betalt for årets første laks i Cantabrien
Restauratør vinder intens budkrig om årets kendis-fisk.
Uha - dét må du ikke gå glip af i Spanien i 2025!
VIDEO: Kultur, musik, gastronomi og sport - Spanien kan lidt af det hele, så det er bare frem med kalenderen.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















