Spanien aktiverer nødplan for sommervarmen
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 04/06/2026 - 07:23
Sundhed & sygdom | AMIGOS
Sundhedsministeriet slår alarm: Ekstrem varme i Spanien er nu en trussel mod den offentlige sikkerhed.
Når sommeren for alvor bider sig fast i det spanske landskab, handler det ikke længere kun om solcreme og strandture. Det spanske Sundhedsministerium (Sanidad) har netop officielt aktiveret den nationale nødplan mod ekstreme temperaturer. Noget, myndighederne nu officielt klassificerer som en direkte "trussel mod den offentlige sikkerhed" på linje med andre store naturkatastrofer.
Kan måske også interessere dig
Fremtidens motorvej: AI overtager kontrollen med fartgrænsen på AP-7
Det er en spændende teknologisk milepæl, vi er vidner til på de spanske veje
TJEK Casares
Fra uformelt kongebesøg på musikscenen til massiv stormhjælp og infrastrukturmål.
Fuerteventura - sikke et eventyr!
På eventyr på en af de mindre kendte Kanarieøer.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.









.jpg)








