Unge flytter fra by til land
Skrevet af Kathrine Hesner, Pia Bruun, tir, 04/06/2019 - 07:00
Samfund og Politik | AMIGOS
SAMFUND: Vi har hørt at folk flytter til byerne, og at affolkning af landsbyerne er en af de største trusler mod livet i landdistrikterne. Nu går det den anden vej.
Unge flytter til byerne for at uddanne sig og for at finde arbejde, men der er nu også tegn på, at det går den anden vej.
Orea er en lille, afsidesliggende landsby beliggende i 1.497 meter højde i hjertet af naturparken Alto Tajo mellem Guadalajara og Teruel.
Byen har længe været truet af affolkning, men nu er der endelig håb forude.
Ikke kedeligt på landet
Kan måske også interessere dig
Alle overrasket og ikke et øje tørt
Så fik Danmark beskeden om en ny regering i går aftes under de mest romantiske forhold på kongeskibet i H.C. Andersens Odense …
NATO’s juridiske spændetrøje: Kan et medlemsland overhovedet smides ud?
Vedvarende overskrifter om eksklusion raser og skaber uro. Men det er vigtigt at skille politisk retorik fra de juridiske realiteter i Atlanterhavstraktaten.
Velkommen til den perfekte efterårsferie på Kanarieøerne - med eller uden børn
En verden af eventyr venter, når mange danskere har ferie i næste uge.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.










.jpg)








