Lufthavn: Sætter militæret ind
Skrevet af Pia Bruun, tir, 20/07/2010 - 10:49
Penge & Forbrug
Regeringen truer nu med at sætte militæret ind for at normalisere flytrafikken i lufthavnen i Barcelona.
Regeringen truer nu med at sætte militæret ind for at normalisere flytrafikken i lufthavnen i Barcelona.
Udviklingsminister, José Blanco, bekræfter over for radiostationen Cadena Ser, at regeringen er klar til at træffe de nødvendige foranstaltninger for at afværge et kaos i lighed med det, der opstod da 18 flyveledere i går undlod at møde på arbejde.
En stor del af flyvelederne i lufthavnen i Barcelona meldte sig i går morges syge. Det skete med få timers varsel, og luftfartsvæsnet havde derfor ikke tid til at indsætte mere personale, oplyser Blanco.
Både regeringen og luftfartsvæsnet, AENA, hævder, at der er tale om en kamufleret arbejdsnedlæggelse og vil derfor indsætte militærets flyveledere for at regulere trafikken.
Der opstod i går forsinkelser for 40 procent af flytrafikken til og fra Prat-lufthavnen i Barcelona, der er en af landets største. Også i Valencia, Alicante og Madrid opstod der forsinkelser på gennemsnitlig 20 minutter.
Flyveledere i Frankrig har i dag varslet arbejdsnedlæggelser, og det kan føre til nye forsinkelser i den internationale flytrafik.
Kan måske også interessere dig
Har chefernes udtalelser gjort dit boliglån dyrere?
Mistanke om ulovlige aftaler: Myndighederne gransker seks storbanker i søgelyset for dyre fastforrentede lån
Demografisk chok: Sådan ser den spanske befolkning ud om 50 år
Spanien i 2076: Fire ud af ti vil være født i udlandet.
Spændende ophold i Valencia
Denne artikel er et rejseforslag til én af vores Amigos.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















