Skattesmæk til højtlønnede
Skrevet af Pia Bruun, ons, 26/05/2010 - 11:55
Penge & Forbrug
Regeringen vil i løbet af de næste par uger fremsætte forslag om skattestigninger til højtlønnede.
Regeringen vil i løbet af de næste par uger fremsætte forslag om skattestigninger til højtlønnede.
Det sagde regeringsleder José Luis Zapatero i et svar til den konservative oppositionsleder Mariano Rajoy.
Forslaget vil kun ramme omkring 0,1% af skatteyderne, nemlig den gruppe, der har de absolut højeste indtægter.
Derimod vil der ikke blive rørt ved skatteprocenterne for resten af befolkningen, siger Zapatero.
”Ideen er, at dem der har mest, også er med til at betale for krisen, ligesom resten af indbyggerne”, siger regeringslederen.
Det konservative parti vil nu vide om indgrebet kommer til at ramme de højtlønnedes indkomster, formue eller arv og hvad det vil bestå af.
Partiet mener at både skattestigninger og lønnedsættelser er skidt for forbruget.
”Zapatero gør det modsatte at det, der skal gøres” sagde Rajoy.
Kan måske også interessere dig
Spansk økonomisk sværvægter takker af: Luis de Guindos forlader ECB efter otte dramatiske år
Fra krisemanager til Lagardes højre hånd: Hvem bliver efterfølgeren?
Står de spanske kolonier Ceuta og Melilla for fald?
Den nye alliance mellem Marokko, USA og Israel presser Spanien.
Bureaukrati forhindrer Madrids mindste og mest affolkede landsby i at vokse
Til gengæld måske én af de mest naturskønne med blot 40 indbyggere.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















