Sort skærm på kommunen
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 28/04/2011 - 11:41
Samfund og Politik
Det hjælper ikke at sende en e-mail til Jerez Kommune i dag. Computer-skærmene er nemlig gået i sort, efter at elselskabet Endesa onsdag besl...
Det hjælper ikke at sende en e-mail til Jerez Kommune i dag. Computer-skærmene er nemlig gået i sort, efter at elselskabet Endesa onsdag besluttede at afbryde strømforsyningen til kommunens IT-afdeling.
Årsagen er tre ubetalte el-regninger, og i går fik elselskabet nok: Der er lukket for strømmen, indtil regningen er betalt.
Det er ikke første gang Jerez Kommune mangler strøm. For to måneder siden blev teknisk forvaltning ramt af strømsvigt, hvilket gav store problemer for overførsel og behandling af alle sagsakter.
Ups, ups og atter ups...
Men det er ikke bare betalingerne til elselskabet, der svigter. I februar blev byens socialistiske borgmester, Pilar Sánchez, udsat for chikane efter af flere hundrede kommunalt ansatte ikke havde fået udbetalt deres løn til tiden.

Mon smilet er stivnet i dag hos Borgmesteren i Jerez, Pilar Sánchez. Her fotograferet sammen med den delegerede fra bestyrelsen i Cádiz, Manuel Jiménez Barrios
Kan måske også interessere dig
Hvornår knækker kærligheden i Spanien og Danmark?
Læs om den ″farlige alder″ for ægteskabet i begge lande.
TJEK Ciutadella
Retstrid om bilfri centralplads og intens nedtælling til historisk hestefest splitter den gamle hovedstad
Bjergby med dybe rødder i Córdobas nordlige bjerge
Den oversete perle i Los Pedroches.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















