Telefónica angrebet af cola
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 19/04/2011 - 11:45
Penge & Forbrug
Den amerikanske multinationale koncern Coca-Cola langer nu ud efter Telefónica. Telegiganten truer med at fyre 20 procent af selskabets ansatte...
Den amerikanske multinationale koncern Coca-Cola langer nu ud efter Telefónica. Telegiganten truer med at fyre 20 procent af selskabets ansatte i Spanien - trods rekordstort overskud.
I en række meddelelser på det sociale netværk Twitter, beskylder formanden for Coca-Cola i Spanien, Marcos de Quinto, det spanske telekommunikationsselskab Telefonica for ganske enkelt at 'lege med selskabets ansatte'.
En smule patriotisme, tak!
På Twitter skriver Marcos de Quinto:
"Selv om det er helt lovligt, så er det ikke alt, der er godt i livet. En smule patriotisme, tak... Jeg kunne godt tænke mig at vide, om beslutningen er truffet efter mødet forrige måned mellem spanske virksomhedsledere... Jeg går ud fra, at de, der bliver fyret nu, bliver ansat hos mobiltjenesten, for netto-netto ser det ikke så dårligt ud... Der er dem, der laver penge her med høje tariffer og geninvesterer ude med lave, og så ryger de ansatte i de lande, der giver cash".
Fyrer 5.600
Telefónica meddelte sidste uge, at selskabet i løbet af de næste tre år vil fyre hver femte medarbejde i selskabets fastnet-afdelinger. Det vil sige 5.600 af de i alt 28.000 ansatte i Spanien. Det sker på trods af, at selskabet sidste år havde et rekordoverskud på godt 10 mia. euro - 30 procent højere end året før.
Kritikken har for alvor skabt blæst om teleselskabet, som nu kan blive nødt til at genoverveje sin beslutning. Økonomiminister, Elena Salgado, siger, at det må være op til Telefónicas aktionærer at beslutte, hvor meget der skal skæres i arbejdsstyrken.
Kan måske også interessere dig
Den bitre sandhed bag de rekordhøje sukkerpriser
Læs om baggrunden for den nuværende krise på sukkermarkedet og de bagvedliggende årsager til de stigende fødevarepriser.
Velkommen indenfor uden ballade - Skrumpende is i stor debat - Gratis bjerg-eventyr
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
La Vuelta etape 11 (næsten) til fods
VIDEO: Vi dropper både cykler og bil og knækker Bilbao-etapen i La Vuelta midt over.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















