Togulykke skyldes uforsigtighed
Skrevet af Pia Bruun, fre, 25/06/2010 - 11:40
Samfund og Politik
Den catalanske regering bekræfter, at den tragiske togulykke ved Barcelona skyldtes uforsigtighed.
Den catalanske regering bekræfter, at den tragiske togulykke ved Barcelona skyldtes uforsigtighed.
”Der er ingen fejl ved togstationens installationer”, siger repræsentanter for den catalanske regering.
Også udviklingsminister, José Blanco, siger, at ulykken ville have været undgået, hvis passagererne havde benyttet tunnellen eller elevatoren i stedet for at krydse skinnerne, da de var på vej ned til stranden i Casdeldefells.
”Det er forbudt at krydse skinnerne. Eneste adgang er at bruge de afmærkede overgange”, understreger ministeren.
Blanco kom i går til ulykkesstedet for at undersøge de nærmere omstændigheder.
Kan måske også interessere dig
Feijóo frier til Sánchez' partnere med løfte om lynvalg og en Vox-fri zone
Strategisk skakspil i Madrid: Kan baskere, catalonere og PP vælte regeringen uden Vox?
Den officielle, detaljerede tidsplan for pave Leo XIV's besøg i Spanien
Den historiske rejse til Spanien finder sted fra den 6. til den 12. juni 2026.
Kløften her kan nydes både fra land og vand - eller fra sofaen ...
VIDEO: Driv lydløst på spejlblankt vand mellem høje klippesider i Catalonien - eller gå på bjergvæggen højt oppe.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















