Betjente anholdt i narko-sag
Skrevet af Pia Bruun, tir, 16/11/2010 - 13:54
Samfund og Politik
Ti personer, deriblandt tre betjente fra Guardia Civil, er blevet anholdt i en omfattende operation mod narkohandel på Costa del Sol.
Ti personer, deriblandt tre betjente fra Guardia Civil, er blevet anholdt i en omfattende operation mod narkohandel på Costa del Sol.
Blandt de anholdte er også to advokater.
Sagen startede, da politiet den 21. september beslaglagde 1,4 ton hash, som var skyllet ind på en strand i Marbella.
En person, som menes at være organisationens bagmand, blev i den forbindelse anholdt. Også en anden person, som senere viste sig at være en civilgardist, blev pågrebet. Sagen er endnu ikke afsluttet, og der kan komme flere anholdelser.
Det er langt fra første gang at politiets interne afdelinger er indblandet i sager om narkohandel. I oktober sidste år blev fire civilgardister anholdt og sigtet i Torremolinos. I november blev fem lokalbetjente fra Mijas anklaget for at hashsmugling.
Kan måske også interessere dig
Spanske unge og migration: Tolerance, bekymring og en ny virkelighed
Rapport om de unge spaniers holdning til migration og sociologiske perspektiver på samfundsudviklingen.
CGPJ-præsident foreslår disciplinærsag mod dommer Peinado
Peinad anklages for at krænke politiets ære i Begoña Gómez-kendelse.
Danskerfavorit med nye by-stier
Gå på opdagelse og find 21 ″skatte″.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















