Værste år nogensinde
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tir, 04/01/2011 - 11:56
Samfund og Politik
2010 blev det værste år for beskæftigelsen i Spanien nogensinde, men det hindrer ikke regeringslederen i at være optimist.
2010 blev det værste år for beskæftigelsen i Spanien nogensinde, men det hindrer ikke regeringslederen i at være optimist.
Selvom arbejdsløsheden i december faldt med godt 10.000 personer, så sluttede 2010 samlet med en stigning i arbejdsløsheden på 4,5 procent. Det svarer til, at der sidste år blev 176.000 flere arbejdsløse.
Antallet af arbejdsløse i Spanien er nu oppe på 4,1 millioner, og det er det højeste tal nogensinde.
Eneste optimist er formentlig landets regeringsleder, José Luis Rodríguez Zapatero, som forsikrer at ”det i 2011 vil være lettere at finde job”.
I et interview til radiostationen Onda Cero siger Zapatero, at selvom arbejdsløsheden er rekord høj, så har der aldrig været større sikring af arbejdsløse, der har haft brug for understøttelse.
Zapatero mener, at en bedring i den spanske økonomi vil slå igennem i løbet af det nye år, hvilket giver mulighed for nye job.
Kan måske også interessere dig
Migrationen til EU falder markant: Historisk dyk i ruten til De Kanariske Øer
Frontex-tal afslører store ændringer: Illegal indvandring til EU falder med 40 procent.
Dejlig duft til tæerne - Stjernekok mistede lysten til at spise - Kina først igen
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Lækre vinterterrasser i Madrid
Nyd udelivet og udsigten på en behagelig og lun måde.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















