Vil ha' tyrefægtning tilbage
Skrevet af Torben Wilkenschildt, man, 28/03/2011 - 11:40
Samfund og Politik
Det konservative parti i Catalonien vil ikke affinde sig med det nye forbud mod tyrefægtning i regionen. Det hænger ikke sammen økonomisk, ly...
Det konservative parti i Catalonien vil ikke affinde sig med det nye forbud mod tyrefægtning i regionen. Det hænger ikke sammen økonomisk, lyder begrundelsen.
Forbud koster 300 mio. euro
Partiet har taget 'tyren ved hornene' og fremsatte fredag i sidste uge et forslag i det catalanske parlament. Det skal forhale forbuddet mod tyrefægtning, som ellers træder i kraft den 1. januar næste år. Det konservative parti mener, at forbuddet tidligt bør være gældende fra 2015. Som begrundelse henviser partiet til den økonomiske krise, som gør det vanskeligt for regeringen at skaffe midler til at sikre udbetaling af økonomisk kompensation til de sektorer, som bliver berørt af forbuddet.
En ny rapport, som er udarbejdet af lokale tyrefægtnings-tilhængere, viser, at forbuddet vil koste omkring 300 millioner i tabte indtægter. Beregningerne er foretaget på baggrund af de 4,4 millioner euro, som branchen havde i indtægter for fire år siden.
Kan måske også interessere dig
″Jeg bliver siddende til 2027 og længere endnu″
Kampklar Sánchez slår dagsordenen fast efter interne svipsere.
Sælg din bolig med Danmarks største mægler i Spanien
Eksklusivt tilbud til Spanien i Dags Amigos ...
Strande for hunde og med livredderhunde
VIDEO: Sikkerheden er i top med fine snuder, skarpt syn og masser af arbejdslyst.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















