Zapatero i Washington
Skrevet af Pia Bruun, tir, 13/04/2010 - 12:19
Samfund og Politik
På et internationalt topmøde i Washington om kernevåben og sikkerhed, arrangeret af den amerikanske præsident Barak Obama, sagde Spaniens reger...
På et internationalt topmøde i Washington om kernevåben og sikkerhed, arrangeret af den amerikanske præsident Barak Obama, sagde Spaniens regeringsleder, at der er stor fare for at atomvåbnene ender i de forkerte hænder.
"Vi har tidligere set flere massive terrorangreb, og i Spanien og USA kender vi til det. Men galskaben og fanatismen gør, at vi må frygte, at der også kan komme et atomvåben angreb” sagde Zapatero.
Blandt de lande, der ikke deltager i mødet er Iran.
Den spanske regeringsleder krævet mere beskyttelse af internationale atomanlæg og en styrkelse af atomsikkerheden. Hensigten er, at der om fire år ikke længere skal findes nogen atomanlæg, som ikke er omfattet af et omfattende sikkerhedsberedskab.
Kan måske også interessere dig
Spansk beskæftigelsesbombe: Arbejdsløsheden i bund før historisk sommer-boom
Laveste maj-ledighed siden 2007 og 800.000 sommerjob på vej.
Flypris Indekset: Spanien - Danmark
Her kan du se, hvorledes flypriserne har udviklet sig fremadrettet.
Lille spejl på væggen der, hvem er smukkest i landet her?
Guds Bro er på listen over Spaniens smukkeste landsbyer.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















