10 dage uden strøm
Skrevet af Pia Bruun, fre, 19/03/2010 - 11:53
Ti dage efter strømafbrydelsen til 200.000 husstande i Girona, kunne de sidste indbyggere i går igen tænde for strømmen.
Ti dage efter strømafbrydelsen til 200.000 husstande i Girona, kunne de sidste indbyggere i går igen tænde for strømmen.
Under snestormen den 8. marts væltede 25 højspændingsmaster, og det første til strømafbrydelser til en stor del af indbyggerne i området.
Omkring 1000 teknikere har siden arbejdet på at reparere skaderne.
Sagen har ført til en kraftig kritik af elselskabet Endesa, som sidder på en stor del af elforsyningen i landet. Flere partier i parlamentet i Barcelona har krævet øget kontrol med elselskabet. Nogle kræver en nationalisering af elforsyningen i regionen.
Kan måske også interessere dig
WOMAD Cáceres 2026: Et kulturelt FN-flag vajer over den historiske by
Musik, kultur, kunst og gastronomi væver i år det symbolske flag for den 33. udgave af WOMAD Cáceres.
Bureaukrati forhindrer Madrids mindste og mest affolkede landsby i at vokse
Til gengæld måske én af de mest naturskønne med blot 40 indbyggere.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















