Flere bliver behandlet på privatklinikker
Skrevet af Pia Bruun, tir, 16/03/2010 - 12:02
Det andalusiske sundhedsvæsen sender et stigende antal patienter til behandling i den private sektor.
Det andalusiske sundhedsvæsen sender et stigende antal patienter til behandling i den private sektor.
Et krav om nedbringelse af ventetiden har fået det offentlige sygehusvæsen til at sende flere patienter til behandling i det private.
Ordningen har vist sig at være mere effektiv og billigere, end hvis der skulle ansættes flere læger på sygehusene. Det oplyser fagforbundet Comisionens Obreras.
Det er hårdt brug for merepersonale på sygehusene i Málaga, som har oplevet et boom i antallet af patienter i de sidste fem år.
Forbundet anslår at der er behov for mindst 1.000 flere læger indenfor det offentlige sundhedsvæsen.
Også når det gælder specialundersøgelser som mammografi, foregår halvdelen af undersøgelserne på privatklinikker.
Og det er noget af et paradoks, for selv om sygehusene i Málaga råder over højteknologisk udstyr, som kan foretage 13.000 scanninger hver år, så bliver der i dag kun gennemført det halve, oplyser fagforbundet.
Kan måske også interessere dig
Kærlighed, sangria og hårde kontanter: Derfor skal du tale om penge, før du gifter dig med en spanier
Uanset om du forelsker dig i den flotte receptionist eller smukke kvinde, så undgå det finansielle kulturchok før dit spanske drømmebryllup
Små fine kanaler og ren idyl midt i byen
Spaniens har sine egne “Venedier”
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















