Gradvis normalisering af flytrafikken
Skrevet af Pia Bruun, man, 19/04/2010 - 09:54
Turisme
Flytrafikken i Spanien begynder nu at normalisere sig, efter at flere hundrede tusinder har måttet vente i flere døgn på at komme videre.
Flytrafikken i Spanien begynder nu at normalisere sig, efter at flere hundrede tusinder har måttet vente i flere døgn på at komme videre.
En forskydning af vindretningen væk fra Spanien betyder at lufthavnene nu igen fungerer i normalt omfang.
Det spanske luftrum blev officielt genåbnet i går eftermiddag kl. 1530.
Den britiske luftfartsstyrelse ønsker at bruge spanske lufthavne til mellemlanding i udenrigstrafikken mellem USA og Storbritannien, for at få det størst mulige antal rejsende frem til deres bestemmelsessted i løbet af de kommende dage. Storbritannien har sammen med de skandinaviske lande været værst ramt af forureningen fra den islandske vulkan.
En del af det europæiske luftrum var i morges stadig lukket på grund af den islandske askesky. Luftfartsmyndigheder håber dog at kunne tillade flyvninger i løbet af de kommende timer.
Kan måske også interessere dig
DGT advarer mod massive køer: Sådan slipper du nemmest gennem 1. maj-trafikken
Trafikdirektorat, DGT, har iværksat en storstilet trafikoperation i forbindelse med 1. maj-helligdagene.
Juanma Moreno vinder, men vil sikkert være afhængig af Vox
Ikke engang Juanma Morenos egen stemme sikrede ham fortsat absolut flertal.
Levende museum, hvor historie og nutid mødes
Albaola Itsas Kultur Faktoria er bevarelsen af Baskerlandets maritime arv.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















