Kranfører strejker mod ekspres-dekret
Skrevet af Pia Bruun, man, 10/05/2010 - 12:04
Samfund og Politik
Der var i dag kun to kranvogne til at fjerne ulovligt parkerede biler i Málaga.
Der var i dag kun to kranvogne til at fjerne ulovligt parkerede biler i Málaga.
Årsagen er en omfattende arbejdsnedlæggelse blandt kranførerne, som protester mod det nye ”ekspress-dekret”.
Dekretet betyder, at føreren af kravvognene har ret til at fjerne ulovligt parkerede biler, uden tilstedeværelse af en politibetjent.
Kranførerne mener at dekretet er ulovligt, fordi det skaber usikkerhed om kranførernes arbejdsopgaver og lægger yderligere pres på deres arbejdsindsats. De mener også at det eneste formål med den nye ordning er at skabe ekstra indtægter til den betrængte kommunekasse
Arbejdsnedlæggelsen vil fortsætte hver mandag og onsdag fra kl. 8 til 12 i Málaga centrum.
Kan måske også interessere dig
Her kan du stemme til det andalusiske valg i morgen
Den går nok ikke, at du her som Else sniger dig ind i valglokalet - men, det vil være en god protest!
Pedro Sánchez’ fly tvunget til landing - Kærlighed mod begærets forbrug - Én i krise - en anden i førertrøje
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Verdensmester igen - denne gang med en helt speciel kulturpark
Tenerife har verdens bedste, men en spansk park for voksne - også med større børn - er nu blandt verdenseliten.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















