Masser af vand i undergrunden
Skrevet af Pia Bruun, tor, 29/04/2010 - 10:33
Vejr og natur
Undergrunden i Málaga-provinsen bugner af vand.
Beholdningen i undergrunden er efter vinterens regn
Undergrunden i Málaga-provinsen bugner af vand.
Beholdningen i undergrunden er efter vinterens regn
skyl nu oppe på 435 kubikhektometer vand, hvilket er omtrent det samme, som beholdningen i vandreservoirerne.
Heraf bliver 84 kubikhektometer pumpet op til forbrug eller vanding, så der ligger altså en god mængde vand tilbage i undergrunden.
Hovedparten af landbruget og indbyggerne i landsbyerne i de indre egne i Málaga provinsen er helt afhængige af vandboringer, mens langt de fleste husstande i kystkommunerne forsynes med overfaldevand fra de syv vandreservoirer, der findes i området.
Myndighederne forventer at der nu skulle være vand nok til to års forbrug – også selv om der ikke falder en dråbe vand næste vinter.
Costa del Sol er jævnligt ramt af tørke og med et stigende indbyggertal er situationen bestemt ikke blevet bedre.
Kan måske også interessere dig
Guardia Civil i spektakulær jagt - Fastholder renterne i geopolitisk usikkerhed - Harry Pottei indtager himlen over Sevilla
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Højesteret fælder historisk dom: Eks-minister Ábalos idømt 24 års fængsel i mundbindssagen
Enstemmig afgørelse i ″Caso Koldo″: Tocifrede fængselsstraffe til politisk top, mens bagmanden slipper for fængsel
Caminito del Rey har vokseværk på den adrenalin-agtige måde
Landets længste hængebro åbner til november.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















