Minearbejdere i kamp mod politiet
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 07/06/2012 - 10:42
Krimi og katastrofe Samfund og Politik
Voldelige scener brød ud i Ciñera de Gordon i Castilla y León onsdag, da Guardia Civil ramlede sammen med strejkende kulminearbejdere fra Le
Voldelige scener brød ud i Ciñera de Gordon i Castilla y León onsdag, da Guardia Civil ramlede sammen med strejkende kulminearbejdere fra León, der havde blokeret N-630 vejen.
Det gik hårdt for sig
Minearbejderne strejker i demonstration mod nedskæringer i kulindustrien.
De blokerede vejen med dæk, sten og affaldscontainere og satte ild til bunkerne, og først om aftenene var trafikken tilbage til normalen på AP-66, A-6 og N-VI.

Politi og demonstranter endte i deciderede gadekampe
Fagforenings-kilder siger, at Guardia Civils indgriben medførte, at konflikten blev bragt ind midt i den lille landsby, hvor både betjente og demonstranter begyndte at kyle objekter i hovedet på hinanden.

Flere blev kvæstet i kampene, blandt andre borgmester, Juan López del Moral, der blev ramt i øjet af en gummikugle.

Dynger af brændende affald og sten blokerede vejene

Også jernebaneskinnerne blev afspærret
Kan måske også interessere dig
Spanien og fire lande kræver skrappe indgreb for at beskytte europæisk industri
Ønsket er at ramme specifikke virksomheder med straftold for at varetage millioner af arbejdspladser.
Fornem spansk pris til Christina Koch - Håb for bugspytkirtelkræft - Madrids Formel 1-bane præsenteret
Kort og godt om lidt af hvert i tekst, billeder og video …
Kom med til landets største labyrint
Fordyb dig og gå på eventyr, men afsæt god tid.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















