Iran-konflikten udløser børsschok i Madrid
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 21/05/2026 - 08:52
Penge & Forbrug Samfund og Politik | AMIGOS
40 milliarder euro barberet af fondsbørsen i Madrid - men hvorfor og hvem taber?
Siden konflikten i Iran for alvor eskalerede, har de globale finansielle markeder været præget af dyb nervøsitet og uforudsigelighed. Dette mærkes i den grad på Madrids fondsbørs, hvor det spanske eliteindeks, Ibex 35, har været igennem et regulært stormvejr. De absolut største og mest værdifulde selskaber i Spanien har måttet se enorme værdier fordufte i takt med, at investorerne flygter fra risiko og søger mod sikrere havne.
Milliardtab på stribe for de største selskaber
Kan måske også interessere dig
″Jeg bliver siddende til 2027 og længere endnu″
Kampklar Sánchez slår dagsordenen fast efter interne svipsere.
Boligjunglen: Når tag over hovedet bliver et luksusgode
Analyse af den ″bolig-jungle″, der lige nu præger Spanien.
Flere store oplevelser i Alcalá la Real (II)
Et besøg i det ædle Alcalá la Real vil gøre stort indtryk på dig.
Kommentarer
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.









.jpg)








