Og vinderen er…
Skrevet af Torben Wilkenschildt, tor, 19/04/2018 - 07:30
Samfund og Politik
SAMFUND: Konkurrencen, ingen vil vinde, har fundet sin vinder, og et ministerium har fået den tvivlsomme ære.
Det var en pris, man ikke brændte for at vinde.
Mellem den 15. marts og den 10. april kunne man få lejlighed til at stemme om, hvad der skulle tage prisen som den absolut mest kønsfascistiske reklame i Spanien i 2017.
Det vakte en del opsigt, at der blandt de nominerede var et ministerium, der burde vide bedre - Sundhedsministeriet.
Det skriver Facua.org.
Din egen skyld
Ministeriets kampagne bød blandt andet på en plakat af en ung pige.
Teksten opfordrede hendes forældre til at tænke over, om pigen mon drikker og derved udsætter selv eksponerer sig for at blive voldtaget. Den blev siden trukket tilbage som værende “en fejltagelse”.
Det var den helt sikkert.
I hvert fald fik kampagnen 50 procent af stemmerne i forbrugerforeningen FACUAs konkurrence om den mest sexistiske reklame i 2017.
Du kan læse mere om konkurrenterne her
6.000 forbrugere har givet deres besyv med i afstemningen, der i øvrigt har kørt siden 2010. Med i opløbet for dette års kåring var også Liberbank og den tyske supermarkedskæde TeDi.
Kan måske også interessere dig
Pensionist-rebel med præsidentdrømme: 90-årige María Luz vil indtage Andalusien
Blandt Marías mærkesager er elevatorer og menneskeværd.
Stopskilt eller grønt lys? Her er de spanske regler for vigepligt
Er det trafiklyset eller skiltet, man skal rette sig efter?
10 rigtigt go’e grunde til at besøge Spaniens smukke hovedstad i efteråret
Madrid er fyldt med alt, hvad hjertet kan begære - og lidt til!
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















