Bange for at miste jobbet
Skrevet af Pia Bruun, fre, 12/03/2010 - 10:14
25% af spanske virksomhedsledere vurderer at det bliver nødvendigt med nye personalenedskæringer i år.
25% af spanske virksomhedsledere vurderer at det bliver nødvendigt med nye personalenedskæringer i år.
Kun 17% vil øge mandskabet. Det oplyser analyseinstituttet Grant Thornton i sin årlige International Business Report.
Tallene ser dog bedre ud end sidste år, hvor 49% sagde, at de var nødt til at gennemføre nye besparelser og fyringsrunder. Det endte med personalenedskæringer på 51% af alle spanske virksomheder.
Også når det gælder holdningen hos medarbejderne, er der frygt for nedskæringer. 81% af alle ansatte siger at de er bange for at miste deres job.
Kan måske også interessere dig
Spansk økonomisk sværvægter takker af: Luis de Guindos forlader ECB efter otte dramatiske år
Fra krisemanager til Lagardes højre hånd: Hvem bliver efterfølgeren?
En rejse til bjerget hvor historien blev hugget i sten
Mærk vægten af det spanske imperium, indånd den friske bjergluft og lad dig overvælde af den rene arkitektoniske pragt.
Kommentarer
Der er endnu ingen kommentarer til denne artikel
COPYRIGHT: Det er ikke tilladt at kopiere hverken helt eller delvist fra Spanien i dag uden aftale.
Gratis i din indbakke hver dag!
Abonnér på nyhedsbrevet Spanien i Dag og vær på forkant med begivenhederne.
Klik her for at tilmelde dig.


















